Forum Forum Użytkowników Fiata Sieny Strona Główna Forum Użytkowników Fiata Sieny
Fiat Siena - Miłość czy udręka?
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana paska rozrządu 1.4 8V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Użytkowników Fiata Sieny Strona Główna -> Problemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martyman




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:37, 09 Lis 2011    Temat postu: Wymiana paska rozrządu 1.4 8V

Witam.
Chcę samodzielnie wymienić pasek rozrządu w silniku 1.4 8V i mam kilka pytań z tym związanych:

1. Instrukcja wymaga użycia przyrządu do blokowania koła zamachowego - gdzie można taki przyrząd kupić i jaka może być jego cena? Bo nigdzie w internecie nie znalazłem przyrządu wyglądającego jak ten na zdjęciu w instrukcji. Czy można użyć czegoś innego do zablokowania wału?
2. W instrukcji każą najpierw zdjąć koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych, a następnie poluzować napinacz paska i zdjąć pasek. Czy naprawdę konieczne jest zdejmowanie koła pasowego? Nie można po prostu poluzować napinacza i zdjąć pasek?
3. Instrukcja nakazuje za pomocą specjalnych narzędzi napiąć koło napinające pasek, a następnie dokręcić nakrętki mocujące napinacz paska. Co to za narzędzia? I gdzie można znaleźć informacje o tym jak z nich skorzystać? Bo jeśli chodzi tu o przyrząd ultradźwiękowy, to do skorzystania z niego potrzebne są przecież jeszcze jakieś dane.
4. Instrukcja każe zablokować tylko koło zamachowe. A przecież jak zdejmę pasek, to podczas zakładania nowego może mi się przekręcić wał rozrządu! Czy on też nie powinien być zablokowany? W dodatku w instrukcji jest napisane, że znaczniki do ustawienia wału są tylko na kole pasowym wału korbowego i na kole zamachowym? A czemu nic nie napisali o wskaźnikach na wale rozrządu?? Czy ich tam nie ma?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martyman




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:18, 11 Lis 2011    Temat postu:

Nikt nie odpowiedział, więc sam sobie poradziłem. Poszedłem na żywioł i muszę przyznać, że ta cała operacja to łatwa robota. W dodatku niektóre punkty z instrukcji można spokojnie pominąć - np. nie ma kompletnie sensu pierniczyć się i tracić czas z odkręcaniem osłony koła zamachowego i z blokowaniem wału na kole zamachowym - z palcem w d... można wał zablokować poprzez koło pasowe napędu pompy i alternatora. A skoro już piszę na temat wymiany paska, to odpowiem na własne pytania, w razie gdyby ktoś brał się za to.

1. Od razu proponuję pominąć punkt dotyczący dostania się do koła zamachowego - wał można bardzo prościutko zablokować bez żadnych specjalistycznych przyrządów - bierze się płaskownik z blachy o grubości ok. 4 mm i długości ok. 5 cm i jeden jego brzeg opiera o element, w który wkręcona jest śruba regulacyjna naciągu paska napędu alternatora - drugi koniec opiera się o zęby koła i to wszystko. Gwint na nakrętce mocującej koło pasowe na wale korbowym jest prawy, a klucz to 36 mm.

2. Trzeba zdjąć koło pasowe napędu urządzeń pomocniczych - bez tego nie uda się wyciągnąć paska rozrządu.

3. Nie potrzebne jest żadne przecudne narzędzie do naciągania rolki - można sobie coś na szybko pospawać albo jeszcze prościej - użyć zwykłego pręcika albo najprościej własnej ręki, no chyba, że ktoś nie ma siły - ale wtedy to niech się zajmie bierkami, a nie samochodami. A jeśli chodzi o sam pasek - obędzie się bez ultradźwiękowych cudeniek - 90% warsztatów i tak robi to na oko - jak się ma trochę pojęcia o mechanice to sobie każdy poradzi.

4. Pozycję wałka rozrządu wystarczy sobie zaznaczyć choćby flamastrem - nie trzeba nic blokować - jedyna blokada to tylko ta chwilowa potrzebna do odkręcenia nakrętki mocującej koło pasowe na wale korbowym. Zwyczajnie zdejmuje się stary pasek i zakłada nowy nie poruszając przy tym wału korbowego i wałka rozrządu, a po założeniu paska wystarczy sprawdzić, czy pozycje obu wałów są prawidłowe (w opraciu o znaki).

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Użytkowników Fiata Sieny Strona Główna -> Problemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin